Dziennik Pokładowy IKC Kronos

HISTORIA LUBELSKIEGO ODDZIAŁU TERENOWEGO

Dziennik pokładowy to przede wszystkim zapiski IKC Kronos, jednak początki historii fanklubu lubelskiego sięgają statku o nazwie USS Mikan …

Lubelski Oddział Terenowy powstał 14 kwietnia 2001 r. Jego pierwszym okrętem flagowym został USS Mikan, który służył do 28 sierpnia 2002 r. Cała historia L.O.T. tamtego okresu wiąże się właśnie z tym okrętem.  28 sierpnia 2002 roku okręt USS Mikan został wycofany ze służby, a na jego miejsce powołano IKC Kronos.


DZIENNIK POKŁADOWY IKC KRONOS

Aktualne wpisy to przede wszystkim zapiski na popularnym portalu społecznościowym. Adres i podgląd postów podajemy poniżej. Zachęcamy także do sięgnięcia po nasze posty „historyczne” – jako że jesteśmy Statkiem z wieloletnią tradycją, w naszych logach możecie odnaleźć daty sięgające nawet 2001 roku!

6 months ago
Falkon 2019 - Wizje Polski alternatywnej w literaturze - Marcin Podlewski

FALKON 2019 - Wizje Polski alternatywnej w literaturze - Marcin Podlewski

#falkon #marcinpodlewskiwklepuje

Co by było gdyby Polska wygrała II Wojnę Światową? A gdyby zniknęła z mapy? A może Polacy, w latach 80. mogli wylądować na księżycu? Marcin Podlewski, autor ...

6 months ago
Falkon 2019 - PANEL - Klonowanie ludzi, manipulacja genami i inne aspekty niedalekiej przyszłości.

FALKON 2019 - PANEL - Klonowanie ludzi, manipulacja genami i inne aspekty niedalekiej przyszłości
Prowadzenie: Marcin “Alqua” Kłak Goście: Anna Nieznaj, Marcin Przybyłek, Rafał ... See more

PANEL - Klonowanie ludzi, manipulacja genami i inne aspekty niedalekiej przyszłości. Prowadzenie: Marcin “Alqua” Kłak Goście: Anna Nieznaj, Marcin Przybyłek,...

6 months ago
Falkon 2019 - Grupa Filmowa Darwin - Spotkanie autorskie

FALKON 2019 - Grupa Filmowa Darwin - Spotkanie autorskie

#falkon #gfdarwin

#falkon #gfdarwin

6 months ago
Falkon 2019 - Zagadnienie Zła w literaturze fantastycznej - Marcin Podlewski

FALKON 2019 - Zagadnienie Zła w literaturze fantastycznej - Marcin Podlewski

#falkon

#falkon

6 months ago
Falkon 2019 - Finał konkursu KOSplay

FALKON 2019 - Finał konkursu KOSplay

#falkon #kosplay

Falkon 2019 - Finał konkursu KOSplay #falkon #kosplay

6 months ago
Falkon 2019 - Kolonizowałeś kiedyś planetę? - Marcin Przybyłek, Marcin Podlewski, Maciej Pitala

FALKON 2019 - Kolonizowałeś kiedyś planetę? - Marcin Przybyłek, Marcin Podlewski, Maciej Pitala

#falkon

6 months ago
Falkon 2019

FALKON 2.0
TARGI LUBLIN,
8-10.11.2019

FALKON 2.0
TARGI LUBLIN,
8-10.11.2019

6 months ago
Falkon 2019 - We need a hero(ine) - superbohaterki w filmach i serialach - Ewelina Jędrasik

FALKON 2019 - We need a hero(ine) - superbohaterki w filmach i serialach - Ewelina Jędrasik

#falkon #superhero

Przedstawienie najciekawiej sportretowanych superbohaterek znanych z małego i dużego ekranu. #falkon

6 months ago
Falkon 2019 - Legenda o czarciej łapie - fakty i mity - Magdalena Kowalska-Cichy

FALKON 2019 - Legenda o czarciej łapie - fakty i mity - Magdalena Kowalska-Cichy

#falkon #lublin

Czy w legendzie o czarciej łapie tkwi ziarnko prawdy? Krótka historia słynnego diabelskiego sądu i tajemniczych dokumentów podpisanych przez samego władcę pi...

6 months ago
Falkon 2019 - Rozkład rzeczywistości – horror prawdziwy - Krzysztof “Korsarz” Biliński, Dawid Kain

FALKON 2019 - Rozkład rzeczywistości – horror prawdziwy - Krzysztof “Korsarz” Biliński, Dawid Kain

#falkon

Jednym z najważniejszych elementów fantastyki grozy jest wywołanie w czytelniku uczucia niepokoju. Stąd już mały krok w kierunku prawdziwego strachu. Od lat ...

« 2 of 4 »

WPISY HISTORYCZNE:

Wpis 33. Data – 23-25 listopad 2012.
Załoga IKC Kronos wraz z załogą USS Paradox wzięła udział w konwencie Falkon. Przygotowaliśmy wspólnie 8 prelekcji i pokaz fanfilmów.


Wpis 32. Data – 26-29 lipca 2012.
IKC Kronos wziął udział w konwencie TrekSfera 2012.


Wpis 31. Data – 21-14 lipca 2011.
IKC Kronos wziął udział w konwencie TrekSfera 2011.


Wpis 30. Data – maj 2011.

Wpis 29. Data – luty 2011.
Drobne zmiany i uaktualnienia na stronie IKC Kronos.


Wpis 28. Data – luty 2010.
Stworzyliśmy ogólnodostępny kanał Youtube. Zawiera parę filmów z konwentu Treksfera 2009.


Wpis 27. Data – grudzień 2009.
Stworzyliśmy ogólnodostępną galerię grafik IKC Kronos – znajdziecie w niej duże obrazy o rozdzielczości nawet do 1600px w poziomie – przede wszystkim tapety naszej własnej produkcji. Miłego oglądania 🙂


Wpis 26. Data – maj 2009.
Życie statku 😉


Wpis 25. Data – Kwiecień 2009. strona IKCKRONOS jest dostępna pod nowym aliasem http://ikckronos.klingon.eu, oraz starym http://www.ikckronos.prv.pl


Wpis 24. Data 23 października 2007. Trwa remont statku (nowa szata graficzna)
Remont przebiegał tak: 😉 http://www.trek.pl/forum/


Wpis 23. Data 06 Kwiecień 2006. Ruszył Lubelski dział regionalny na forum Trek.pl Zapraszamy !


Wpis 22. Data 30 marzec 2006. Nastąpiło długo oczekiwane i wielokrotnie przekładane spotkanie z Ufyjolk’iem ! Oto dowód jego istnienia – i do tego fiskalny 🙂


Wpis 21. Data 01 styczeń 2006. Następuje małe połączenie stylów Senoka ze stylami EMH – efekt masakra 😀


Wpis 20. Data 29 listopada 2005. Ja niżej podpisany… 😉 … Dobra… zmniejszyliśmy wagę strony, czyli poprawiliśmy kod HTML. Gdzieś między wpisem 18 a 20 pojawił się przycisk LOT w menu. Zmieniłem kodowanie polskich liter na ISO 8859-2. A ha… na dole historii możesz sprawdzić kto robił wpisy 😛


Wpis 19. Data 27 sierpnia 2005. W ramach ‚ożywiania klubu’ zorganizowaliśmy małe spotkanko.


Wpis 18. Data 1 lipca 2005. Przystępujemy do reanimacji strony IKC Kronos… A EMH gratulujemy formatowania html w staroffice… :/


Wpis 17. Data …brak… nic się nie dzieje 😉 zobacz wpis powyżej 😉


Wpis 16. Data 27 lutego 2004. Ogłoszono wyniki wyborów na nowego kapitana IKC Kronos. Nowym dowódcą zostaje Krzysztof Kasprzak.


Wpis 15. Data 18 lutego 2004. Nowy załogant na pokładzie. W dniu dzisiejszym podaję się do dymisji. Moja decyzja spowodowana jest nadmiarem obowiązków i niemożnością pracy na rzecz naszego Oddziału Terenowego. Wybory na nowego kapitana zaczynają się 19 lutego 2004 r.


Wpis 14. Data 29 czerwca 2003. Nowy załogant na pokładzie. Wybory na kapitana IKC Kronos zostały unieważnione z powodu niskiej frekwencji.


Wpis 13. Data 26 czerwca 2003. Otwarto wystawę plastyczną 😉 Temat wystawy: „Jak wyobrażam sobie swojego kapitana”.


Wpis 12. Data 25 czerwca 2003. Aktualizacja e-maila w dziale ZAŁOGA. W dniu jutrzejszym odbywają się wybory na nowego kapitana IKC Kronos.


Wpis 11. Data 18 stycznia 2003. Mały remont strony – próby dostosowania do przeglądarki Opera i Netscape. Nowy załogant na pokładzie.


Wpis 10. Data 4 stycznia 2003. Nowy załogant na pokładzie. Zmiany w dziale ZAŁOGA.


Wpis 9. Data 30 grudnia 2002. Wprowadzono modyfikacje na stronie głównej, zaktualizowano adresy w dziale LINKI.


Wpis 8. Data 15 grudnia 2002. Zmieniono tła.


Wpis 7. Data 14 grudnia 2002. Dodano nowe skrypty, udoskonalono formularz zgłoszeniowy, poprawiono style css.


Wpis 6. Data 1 grudnia 2002. Zmieniono stronę główną, zmieniono kolorystykę szaty graficznej, dodano instrukcję założenia bannera w dziale LINKI, dodano banner POGFu.


Wpis 5. Data 26 listopada 2002. Ulepszono banner. Dodano formularz zgłoszeniowy dla nowych załogantów.


Wpis 4. Data 24 listopada 2002. Nowy załogant na pokładzie. Dodano banner. Drobne zmiany kosmetyczne strony.


Wpis 3. Data 31 sierpnia 2002. Zmieniono stronę powitalną. Strona IKC Kronos otrzymuje status Strony Stowarzyszonej z Polskim Oddziałem Gwiezdnej Floty.


Wpis 2. Data 30 sierpnia 2002. W dziale LINKI dodano nowe adresy.


Wpis 1. Data 28 sierpnia 2002. Okręt IKC Kronos zostaje powołany do służby.


Wpis 0. 29 listopada 2005. Przed 28 sierpnia 2002, od roku 2001 statkiem LOT-u był USS Mikan.


Wpisy 0 20 – Kamil „Senok” Obara
Wpisy 17 do 19 – Krzysztof „Jarrod” Kasprzak
Wpisy 1 do 16 – Michał „EHM” Żaczek
Wpis 24, 26, 27 – Anna  Szwajgier


Dziennik pokładowy USS Mikan

28.08.2002

USS Mikan zostaje wycofany ze służby – na jego miejsce powołano IKC Kronos.

Ostatni widok na LCARS Mikan v.IIIa 🙂


29.03.2002

Rozpoczęcie szeregu jubileuszowych aktualizacji serwisu związanych z pierwszą rocznicą powstania Lubelskiego Oddziału Terenowego.


Luty 2002

Zmiana szaty graficznej – powstaje prosty, estetyczny i czytelny interfejs LCARS Mikan v.IIIa, który jest jak dotąd najlepszy, i z którego masz przyjemność teraz korzystać 🙂 .


Styczeń 2002

Wprowadzanie poprawek do v.III. Okazało sił, że zmiany w interfejsie spowodowane zastosowaniem owej szaty graficznej ograniczają jego funkcjonalność. Wykrycie i poprawienie drobnych błędów w ładowaniu grafik.


27.12.2001

Pozbycie się bannera webringu POGF 🙂

Zakończenie prac nad v.III i zastąpienie nią starej v.II – tym samym USS Mikan staje się pierwszą polską stroną o szacie graficznej z najnowszego serialu.


26.12.2001

Wprowadzenie do projektu kolejnych zmian – zastosowanie szaty graficznej z terminali Enterprise NX-01. Powoduje to problemy z wyglądem strony przy rożnych rozdzielczościach. Rozwiązaniem okazuje się dodatkowy panel konfiguracyjny z możliwości wyboru rozdzielczości.


Grudzień 2001

Kolejna modernizacja serwisu – rozpoczęcie prac nad nowym interfejsem LCARS Mikan v.III . Plan przewidywał interfejs o nowej, ładniejszej szacie graficznej , uproszczonym i szybszym działaniu oraz zgodności z różnymi rozdzielczościami. Powstają pierwsze prototypowe wersje nowej strony.


Sierpień 2001

USS Mikan uzyskuje jako jedna z pierwszych stron, status stowarzyszonej z POGF.


18.07.2001

Przyłączenie strony USS Mikan do Webringu POGF.


12.07.2001

‚Efekt uboczny’ prac nad LCARS Mikan v.II jakim była wersja B interfejsu, został wykorzystany w ‚ładowni’ jako LCARS Mikan LITE 1.0 – uniwersalny interfejs do ściągnięcia i wykorzystania na własnej stronie internetowej – pomysł udany i na pewno jeszcze do niego wrócę.


10.07.2001

Mozolne prace nad LCARS Mikan v.II dobiegły wreszcie końca, Oba projekty zostały ukończone. Ostatecznie zwyciężyła wersja A – charakteryzowała się bowiem dużo lepszym wyglądem i systemem nawigacji. Choć może tego nie widać na pierwszy rzut oka, nowy interfejs był dużo bardziej skomplikowany od poprzednika, a jego zbudowanie było nieporównywalnie bardziej pracochłonne. Złożyły się na to dwie rzeczy – skomplikowane, animowane obrazki oraz skrypty których było więcej i były bardziej złożone niż w wersji pierwszej. Efekt końcowy był niestety całkowicie przeciętny i nieadekwatny do włożonej w interfejs pracy. Dlatego też cały projekt okazał się wielkim rozczarowaniem. Mimo wszystko LCARS Mikan v.II jest rekordzistą co do długości wykorzystania go na naszej stronie. Wygląd interfejsu możecie ocenić sami.


20.06.2001

Została podjęta decyzja o opracowaniu nowego interfejsu od podstaw. Założenia nowego projektu pod kryptonimem ‚LCARS Mikan v.II’ były proste: miał być lepszy niż poprzedni 🙂 . Pierwsze projekty były już gotowe tego samego dnia. W ciągu kilku następnych dni pojawię się prototyp. A później następny. Owocem tych prac były dwa różne, niezależnie powstające projekty interfejsów – w jednym (wersja A) położono nacisk na estetykę i ergonomię, w drugim natomiast (wersja B) na zgodność z różnymi przeglądarkami i rozdzielczościami. Na wersje finalne obu tych projektów trzeba było jednak jeszcze poczekać…


Czerwiec 2001

Mimo, iż strona sprawowała się całkiem nieźle, a interfejs choć próbny, po licznych poprawkach nawet nadawał się do użytku 😉 , doszedłem do wniosku, że nie spełnia wymogów estetyczno – technologicznych 🙂 . Miał bowiem jedną poważną wadę – działał poprawnie tylko w jednej rozdzielczości – przy ewentualnych próbach jej zmiany rozjeżdżał się. Postanowiłem rozbudować stronę i zmienić szatę graficzną. Jednak mimo usilnych starań i szczerych chęci żadna z prób ulepszenia LCARS Mikana v.I nie powiodła się. Jak się okazało próbny interfejs miał mały potencjał 🙂 .


18.04 do 1.06.2001

W tym czasie przybyło kilka osób załogi. Poza tym liczne udoskonalenia i poprawki w interfejsie. Ogólnie był to okres największego zainteresowania stronę – licznik przez te niecałe 2 miesiące podskoczył z 50 do ok. 150 🙂


17.04.2001

W odpowiedzi na listy z prośbami, aby USS Mikan miał nr rejestracyjny i klasę, zgodziłem się na propozycje jednego z załogantów – USS Mikan dostał numer: NCC – 66098 (nr ten miał mieć ponoć jakiś związek z premierą pierwszego odcinka TOSa). Klasa okrętu to Ambassador (również propozycja tego załoganta – niestety nie pamiętam już kto nim był :).


16.04.2001

Modernizacja serwisu – wprowadzenie drugiego interfejsu próbnego ‚LCARS Mikan v.I’ – nowa szata graficzna wzorowana na star trekowym LCARS. Strona wyposażona jest już w licznik odwiedzin (który faktycznie wskazuje ilość odwiedzin od 16 a nie od 14 kwietnia 🙂 ‚œ.p.’ serwisu liczniki.cps.pl. Nowośćią na stronie jest również baza załogi i zasady przyjęć nowych załogantów.

A tak wyglądał LCARS Mikan v.I :


15.04.2001

Mimo, iż strona nie była może zbyt zaawansowana – spełniła swoje zadanie – pojawiają się pierwsi nowi załoganci 🙂


14.04.2001

Otrzymaliśmy odpowiedź – tego dnia, wraz z decyzją kapitana i pierwszego oficera Polskiego Oddziału Gwiezdnej Floty został utworzony lubelski oddział terenowy. Jego okrętem flagowym zostaje USS Mikan (nazwa jest zlepkiem pierwszych imion założycieli 🙂 . Pierwsza, próbna wersja strony, nazwana ‚interfejsem awaryjnym’ 🙂 zostaje umieszczona na serwerze Republika i jest dostępna pod (nie zmienionym do dzisiaj) adresem ussmikan.republika.pl . Strona była bardzo uboga i prymitywna (zawierała właściwie tylko e-mail 🙂 – niestety nie są dostępne żadne obrazki tego interfejsu.


12.04.2002

Przygotowany wniosek o zgodę na utworzenie nowego oddziału terenowego zostaje wysłany kapitanowi Przemysławowi Płaskowickiemu.


11.04.2001

Zrodziła się idea stworzenia lubelskiego okrętu regionalnego. Wraz z Andrzejem i Kamilem (których znam tylko przez internet, a od tamtego czasu nie dają znaku życia) zdecydowaliśmy, że okręt mógłby jednocześnie pełnić rolę oddziału terenowego POGF.